‘Een onsje minder vleesreclame alstublieft’ is een initiatief gevormd door een groep duurzame denkers die bewustwording creëren over de negatieve effecten van de vleesindustrie en de voordelen van een (meer) plantaardig eetpatroon. Initiatiefnemers van deze campagne zijn Armanda Govers (stichting Even Geen Vlees), Natascha Kooiman en Hilde Anna de Vries (Smaackmakers), Roy Schrijver en Pascalle Klein. Het initiatief wordt ondersteund door Viva Las Vega’s, Werkgroep Voetafdruk Nederland, Jan Juffermans en verschillende mensen uit de Trouw Duurzame 100, waaronder wetenschappers, sociale ondernemers en beleidsmakers.

Samen werken wij aan een duurzame toekomst door de transitie naar een plantaardige leefstijl aan te moedigen en de consumptie van dierlijke producten te beperken, beginnend met de meest prominente drijfveer achter de overmatige vleesconsumptie: reclame. Ons doel is om vleesreclame effectief te verminderen en uiteindelijk te verbieden.

Het logo is ontworpen door Michelle Wighman van ontwerpbureau Sea Goat .

Strategisch advies: Hilde Anna de Vries.


Contact:

Wil jij namens je organisatie je steun betuigen aan dit initiatief, of heb je vragen?

Neem dan contact op met Natascha Kooiman of Armanda Govers via:


natascha@smaackmakers.nl | +31 654366200

armanda@evengeenvlees.nl | +31 619928696